Karabük Belediyesi Projeleri

Ulaşım
Sivil Toplum Kuruluşları Merkezi
Kanyon Park Projesi

Karabük Belediye Başkanı Rafet Vergili tarafından 2014 seçimleri öncesinde açıklanan mega projelerden en önemlisi olan Kanyonpark Projesinin ilk ayağını oluşturan Kanyon Köprü’nün açılışı muhteşem bir törenle 03 Nisan 2017'de gerçekleşti.

Kanyon Park projesi, Bulak deresi olarak bilinen bölgede, bölge çapında cazibe merkezi olarak Karabük'e kazandırılıyor. Karabük'ün sosyal yaşamına zenginlik katacak bu alanda, her yaş grubunun yararlanabileceği aktiviteler olacak.

Kanyon Köprü açılışında konuşan Karabük Belediye Başkanı Rafet Vergili; “Şu anda görevimin sekizinci yılındayım. Sekiz yılda 80 senelik Karabük’ü tekrardan inşa ettik. Tüm siyasi partilere mensup hemşerilerimizle beraber, Karabük’ün hikayesini, Karabük’ün yaşamını baştan yazmaya başladık. Standartları yüksek, ucuz yaşam olan bir Karabük’ü hep beraber yaratmaya çalıştık” dedi.

Başkan Vergili konuşmasının devamında ise; “Sekiz yıldan bu tarafa yapmış olduklarımı sizlere çok kısa şekilde özetlemiş olayım. Öncelikle bir mezbahane yaptık, alt geçit yaptık, çok modern bir dolmuş durağı yaptık. Bir akşamda 130 tane binayı yıkıp Türkiye’nin en büyük yayalaştırılmış meydanını yaptık. Kütüphane, 200 evlerde Ticaret Merkezi, Halim Deresinde ve Dereevler’de bulvar, Terminal Üstgeçit, Şehitler Anıtı, Hurdacılar Sitesi, Kayabaşı, Öğlebeli ve Esentepe Mahallelerine asansör, yürüyen merdivenlerle Yenişehir’e çıktık. 24 Sosyal Yaşam Merkezi, 130 km kaldırım, 10 km istinat duvarı, 10 km ana su borusu değişti, 450 km su borusu yenilemesi yapıldı. Kapullu, Yeni Mahalle, Kurtuluş Mahallesi, Namık Kemal Mahallesi, Yeşil Mahalle, Atatürk Mahallesi ve Yenişehir’in su tesisatının tamamını yeniledik. Öğlebeli’ne yaya köprüsü yaptık. Esentepe’den 200 Evler’e yaya köprüsü ile beraber geçtik. 250 bin fidan diktik. 85 adet çocuk parkı yaptık. Doğalgaz dağıtımını %98 gerçekleştirdik. Şehrimizi iki kez asfaltladık. 1 milyon ton asfalt kullandık. 100. Yıl Mahallesinde şu anda yeni iş merkezimizde bir ay içerisinde bitmek üzere. Muhalefet partili belediye olmamıza rağmen iktidar partisi temsilcileriyle işbirliğimiz en mükemmel şekilde devam ediyor. Sayın Milletvekillerimiz, Karabük’ümüzün ağabeyi Mehmet Ali Şahin Bey ve emeği Karabük’te çok bulunan Mehmet Ceylan Bey kardeşimizin destekleriyle birçok konuda hiçbir problem çekmeden işlerimizi yürütmeye devam ediyoruz. Şimdi devlet imkânları ile yapılan işlerden size bahsedeyim; Su Arıtma Tesisi Türkiye’deki en mükemmel Su Arıtma Tesisi. Karabük’ümüzde yalnız Safranbolu ve Karabük’le kullandığımız için yetiştiremiyorduk, yeni ilavelerde yapıp önümüzdeki yıllardan itibaren Türkiye’nin en mükemmel, en kaliteli suyunu içmeye devam edeceğiz. Buradan emeği çok olan Mehmet Ceylan Bey kardeşime ayrıca çok teşekkür ediyorum. Kentsel dönüşüm projemiz devam ediyor. TOKİ ile 1. etapta 120 konut yapıldı. Şuanda 2. etapta 700 konut bitmek üzere, bir kısmı dağıtıldı. Yoksul konutlarla ilgili 64 tane konut yapıldı. Biliyorsunuz vaatlerim içerisinde cami projesi vardı, cami projesi ile ilgilide şu andaki valilik binası belediyemize bırakıldı. Bizde yeni binalarını tahsis ettik. Çok yakında da Valiliğin restorasyonu bittikten sonra da sizlerle beraber inşallah Karabük’ün meydanının yanında en büyük ve en güzel camisinin temelini atacağız. Demiryollarıyla ilgili de anlaşmamız bitmek üzere, bitti de diyebilirim ve burada emeği çok geçen ve her adımını kontrol eden Mehmet Ali Şahin Bey Ağabeyimize çok teşekkür ediyorum. Belediye binamızın önünden Zonguldak Caddesine çok yakında bir üst geçit temelini atacağız. Her türlü projesi bitti, proje revizyonu yapılıyor ve bu revizyon bittikten sonra da köprü inşaatımız başlayacak. Tahmin ediyorum ki önümüzdeki sene bu köprüyü de kullanmaya başlayacağız. Bu saydıklarım bu güne kadar Belediyemiz ve hükümet işbirliği ile gerçekleştirilen işlerdir. Hemen köprümüzün altında, 330 dönüm arazi de muazzam bir spor vadisi hazırlayacağız. Sağ olsun Spor Bakanımızda burayla ilgili bazı ünitelerin yapılması için gerekli talimatları da verdi. Biz şunu sağlamaya çalıştık; Karabük’te standartların yüksek, ucuz yaşam olan bir Karabük’ü hep beraber yapmaya çalıştık. Nasıl mı derseniz; şu anda Zonguldak’ta doğalgaz dağıtımı %30 bile değil. Bir tüp fiyatı 95 lira olmuş. Biz bir tüp karşılığı evimizde 14 lira gaz yakıyoruz. Su ile ilgilide bu sene yine zam yapmadık. Türkiye’nin en kaliteli ve en ucuz suyunu Karabük kullanmaya devam ediyor. Her eve sudan hemen hemen 40-50 TL’ye yakın, gazdan 100 TL’ye yakın bir tasarruf imkânı sağlayarak sizlerin ucuz yaşamı ama standartların yüksek 85 tane parkı olan Karabük’te yeşil kuşakları olan bir şehri hep beraber yapmaya devam ediyoruz. Bu işlerin hiç birisi para ile yapılabilecek, paranın yapılacağı bir işler değil. Ben her zaman şunu söylüyorum, biz sizin dualarınızla güç alıyoruz, sizin dualarınızın sayesinde bizim önümüzde hiçbir engel kalmıyor, bütün kapılar sizin dualarınızla beraber açılıyor. Hepinizden Allah razı olsun. Spor vadisi ile beraber yapılacak diğer bir işimizde inşallah yine hükümetle milletvekillerimizden gerekli desteği alıp 13 km’lik raylı sistem projemizi hazırladık. Kendi imkânlarımızla raylı sistemi hayata geçirmeye çalışacağız. Karabük’te hep beraber en mutlu bir şekilde yaşamımıza devam edeceğiz. Açılışa gelen tüm misafirlerimize, sizlere, Karabüklü hemşerilerimize, Safranbolulu hemşerilerimize ayrı ayrı teşekkür ediyorum” dedi.